Anmeldelser

JYLLANDS-POSTEN

Tom J√łrgensen

“Ordrupgaard pr√¶senterer¬†Monets seriemalerier p√• fremragende¬†udstilling.”

“Hvis man g√•r og t√¶nker¬†over, hvorfor Monet lige er¬†blevet s√• popul√¶r og verdensber√łmt,¬†som han er,¬†kan man n√łjes med at betragte¬†to af de udstillede¬†malerier p√• Ordrupgaard.”

BERLINGSKE

Torben Weirup

“Ny Monet-udstilling vil blive en af¬†efter√•rets helt store¬†publikumssucceser.”

“Monet var ikke blot en af impressionismens hovedskikkelser. Han
revolutionerede også maleriet ved at insistere på at male store serier af det
samme motiv. Ordrupgaard folder v√¶rket ud i fin udstilling.”

B√ėRSEN

Bente Scavenius

“Udstillingen er en vidunderlig¬†oplevelse.”

“Det er i sig selv imponerende,¬†at Ordrupgaard har kunnet¬†samle s√• stor en udstilling¬†med v√¶rker, som i den grad¬†viser, hvor epokeg√łrende Monet¬†var som maler.”

KRISTELIGT DAGBLAD

Lisbeth Bonde

“Det er¬†en umenneskelig kraftpr√¶station…”

“Inde i Ordrupgaards sale¬†m√łder vi 44 v√¶rker af denne¬†impressionismens fremmeste¬†repr√¶sentant, hvilket g√łr udstillingen¬†til den hidtil st√łrste¬†med denne kunstner nogensinde¬†i Skandinavien”.

WEEKENDAVISEN

Ole N√łrlyng

“Formidabelt.”

“Denne udstilling viser, at¬†samler man af det bedste, og f√•r det bedste,¬†har Monets l√¶rreder endnu styrke, der str√•ler¬†ud fra selve billedet. Kunstnerens oeuvre som¬†s√•dan har en betydning, der r√¶kker langt¬†op i det 20. √•rhundrede. Ordet er her alene¬†Monets.”

SK√ÖNSKA DAGBLADET

Britte Montigny

“P√• Ordrupgaard avl√∂ser h√∂jdpunkterna varandra.”

“Denna str√•lande, genomarbetade utst√§llning som¬†ytterligare berikats med en magnifik katalog som¬†str√§cker sig l√•ngt utf√∂r utst√§llningens trots allt begr√§nsade¬†ramar.”

SYDSVENSKAN

Carolina Söderholm

“S√§llan har hans¬†r√∂relse fr√•n tradition till abstraktion¬†skildrats s√• njutbart som p√• Ordrupgaard”

DAGENS NYHETER

Birgitta Rubin

“Ordrupgaard f√•r¬†mig att f√∂rst√• att det var s√• Monet¬†f√∂r evigt f√∂r√§ndrade m√•larkonsten.”

“Jag f√§ngslas fr√•n b√∂rjan till slut,¬†b√•de av Ordrupgaards fruktbara¬†koncept och av Monets makal√∂sa¬†m√•leri, det mesta i hans oj√§mf√∂rliga,¬†smultna kolorit.”

KATEGORI